“راهکارهای نوآورانه Ethena Labs برای تقویت جامعه دیفای”

  • 8 اسفند 1402
  • بروزرسانی:
  • بدون نظر
  • 4 دقیقه
  • 389 نفر
امتیاز به این مطلب
امتیاز به این مطلب

آیا می‌دانستید که دنیای دیفای در حال تغییر و تحول فراگیری است؟ تیم توسعه دهندگان اتنا با ایده‌های خلاقانه و کمپین شارد خود، تازه‌ترین تکنولوژی‌ها و روش‌هایی را برای تقویت این جامعه فعال و پویا ارائه می‌دهند.

defi arzpaya

مقدمه

در سال‌های اخیر، دنیای دیفای یکی از پر رونق‌ترین و پرفراز و نشیب‌های تکنولوژی مالی را تجربه کرده است. از طراحی پروتکل‌های تجارت الکترونیک تا پلتفرم‌های تبادل دیجیتال دارایی، این فضا همواره در حال تکامل و رشد بوده است. در این راستا، تیم توسعه دهندگان اتنا یکی از پیشگامان در ارایه فرصت‌های نوین در دیفای معرفی شده‌اند. در این مقاله، به بررسی اقدامات جذاب توسعه دهندگان اتنا در دوره‌های مختلف کمپین شارد می‌پردازیم و تأثیرات آن بر جامعه دیفای را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

دیفای چیست؟

 واژه دیفای Defi مخفف عبارت انگلیسی decentralized finance و به ‌معنای امور مالی غیرمتمرکز است. و بر پایه فناوری بلاکچین و هوش مصنوعی ساخته شده‌اند .

مزایا و معایب دیفای

این فضا از مزایای قابل توجه و معایبی برخوردار است از جمله :

مزایا: عدم وابستگی به بانک‌ها و مؤسسات مالی مرکزی، کاهش هزینه و زمان تراکنش و.. به عنوان مثال، در دیفای، افراد می‌توانند اعتبارات دیجیتالی را به عنوان وثیقه قرضی مورد استفاده قرار دهند، اعتبارات خود را به دیگران واگذار کنند، یا حتی در حوزه های مانند سرمایه‌گذاری‌ها، بورس، و بیمه و….

معایب: مقیاس پذیری، نقدینگی و عدم مسئولیت.

این تیم توسعه دهندگان اتنا در دوره‌های مختلف کمپین شارد

این تیم در ۲ فاز کاری پیش رفته اند که به ترتیت دوره ها به شرح ذیل می باشد.

دوره ۱: ایجاد پایگاه استقرار

در دوره ۱ از کمپین شارد، تیم اتنا با تشویق کاربران به افزودن تسهیلات به استخرهای مخصوص و نگه‌داشتن ارز USDe، به‌عنوان ارز داخلی پلتفرم، موفقیت‌های چشمگیری کسب کردند. با اضافه شدن میلیون‌ها دلار به این استخرها، پلتفرم به سرعت رشد کرد و تأثیرات آن به‌وضوح قابل مشاهده بود.

نتیجه این تلاش؟ فقط در پنج روز، مجموعه تسهیلات USDe به بیش از ۴۴۰ میلیون دلار رسید و ۱۰۰ میلیون دلار به این استخرها اضافه شد. این موفقیت‌ها با استفاده از داشبوردهای آنلاین به طور کامل پیگیری شد و همه به وضوح از تأثیرات آن آگاه شدند.

دوره ۲: گام بعدی به سوی ایجاد فرصت‌های بیشتر

در دوره ۲، تیم توسعه دهندگان تنا از فرصت‌های جدید برای شرکت کاربران و کسب پاداش‌ها استفاده می‌کنند. افزایش حداکثر مقدار قفل شدن ارز USDe و همکاری با پروژه‌های معتبر دیفای مانند Pendle Finance، نشان از تصمیم‌گیری‌های خلاقانه و هوشمندانه این تبم توسعه دهنده است.

نتیجه و روند کارایی این دوره؟ آغاز دوره ۲ از کمپین شارد نشان می‌دهد که تیم اتنا در پی حفظ انگیزه و روند پیشرفت روزافزون هستند. در این دوره که از ۲۶ فوریه شروع شده است، روش‌های جدیدی برای شرکت و کسب پاداش ارائه شده است. از جمله این تغییرات:

فضای بیشتر برای تسهیلات: افزایش حدود برای برخی از استخرها و افزودن یک استخر جدید با همکاری سازندگان مشهور دیگر از جمله  آوه و میکر (Maker و Aave).با افزودن وجوه به این استخرها، هر روز می‌توانید ۲۰ شارد را برای هر توکن دریافت کنید.

افزایش قفل‌های USDe: حداکثر مقدار USDe که می‌توانید قفل کنید (و پاداش بگیرید) به ۲۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است.

همکاری با پندل: اکنون می‌توانید USDe خود را به  پندل (Pendle Finance)واریز کنید و شاردها را کسب کنید.

تأثیرات جامعه: تقویت، رشد و انگیزه‌بخشی

با این اقدامات جذاب، جامعه دیفای نه‌تنها تجربه‌ی بی‌نظیری را تجربه می‌کند بلکه انگیزه و تعامل آن‌ها نیز تقویت می‌شود. از افزایش مشارکت در استخرهای مختلف تا افزایش امنیت و پایداری پلتفرم، هر یک از این اقدامات نقش بسزایی در توسعه جامعه دیفای ایفا می‌کنند.

پایان‌نامه: رهبری در جهان دیفای

از اینجا به بعد، تیم اتنا با ارائه‌ی راهکارهای نوآورانه و تداوم تعهد به ارائه‌ی فرصت‌های بیشتر، به عنوان یک رهبر برجسته در دنیای دیفای شناخته می‌شوند. به امید رشد و پیشرفت بیشتر این جامعه پویا و پرانرژی.

جمع بندی:

دوره ۲ از کمپین شارد نشان می‌دهد که تبم  اتنا به جدیت در تلاش برای بهبود و توسعه پلتفرم خود ادامه می‌دهند. با توسعه روش‌های کسب پاداش و همکاری با نام‌های بزرگ در فضای دیفای، آنها اطمینان حاصل می‌کنند که برای همه‌ی افراد موارد جذابی وجود دارد.

می توانید مطلب را به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *