آموزش تصویری خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال

  • 16 فروردین 1400
  • بروزرسانی: ۲ شهریور ۱۴۰۱
  • بدون نظر
  • 7 دقیقه
  • 5682 نفر
4.5/5 - (24 امتیاز)
۴.۵/۵ - (۲۴ امتیاز)

برای فروش و خرید بیت کوین راه‌های مختلفی وجود دارد از جمله:

  • خرید از صرافی ارز دیجیتال خارجی
  • خرید از فروشگاه‌های آنلاین
  • خرید ارز دیجیتال از بازار معاملات ایرانی

از میان راه‌های مختلف خرید بیت کوین، بهترین راه خرید از بازار معاملات ایرانی است. صرافی‌های خارجی به‌دلیل تحریم‌های بین‌المللی که علیه ایران وضع شده است، از ارائه خدمت به کاربران ایرانی خودداری می‌کنند. این صرافی‌ها در صورتی که به هویت ایرانی شما پی ببرند، حسابتان را بلوکه می‌کنند. شما می‌توانید در صرافی‌های ایرانی بدون هیچ ریسکی ارزهای دیجیتال محبوب را معامله کنید. اکسچنج‌های ایرانی (صرافی) در سه مولفه کارمزد، امنیت و تعداد ارزهایی که پشتیبانی می‌کنند با یکدیگر متفاوتند. برای انتخاب بهترین صرافی، باید تمام این سه مورد را در نظر بگیرید.

راه دوم خرید بیت کوین، استفاده از فروشگاه‌های ارز دیجیتال است. این فروشگاه‌ها و سایت‌ها قیمت بیت کوین را بعضا بالاتر از قیمت بازار به فروش می‌رسانند. حتی بعضا اعتماد به بعضی از این سایت‌ها می‌تواند سخت باشد.

در بین صرافی‌های ایرانی، ارزپایا با کارمزد ۰.۲٪ در نوع خود کم‌نظیر است. صرافی ارزپایا از بیشتر ارزهای دیجیتال محبوب مانند شیبا، اتریوم، سولانا و … پشتیبانی می‌کند. این صرافی همچنین با نگهداری ارزهای دیجیتال کاربران در کیف پول‌های سرد و آفلاین، امنیت دارایی کاربران را تا حد زیادی تامین می‌کند. برای ثبت نام در ارزپایا کلیک کنید.

 آموزش خرید بیت کوین در صرافی ارزپایا

برای خرید ارزهای دیجیتال در ارزپایا باید مانند تمامی صرافی‌های دیگر ابتدا مراحل ثبت‌نام و احراز هویت خود را تکمیل کنید. برای این کار وارد سایت https://arzpaya.com شوید و از قسمت بالایی سایت، روی آیکون ثبت نام کلیک کنید. برای مطالعه راهنمای ثبت نام و احراز هویت روی لینک کلیک کنید.

ثبت نام در صرافی ارزپایا

بعد از اتمام مراحل ثبت نام و احراز هویت، وارد حساب کاربری خود شوید. پس از ورود به حساب کاربری، با صفحه زیر روبه‌رو می‌شوید. سمت چپ صفحه می‌توانید لیست ارزهای دیجیتال مختلف را مشاهده کنید. در سمت پایین صفحه نیز لیست سفارشات خریداران و فروشنده‌ها دیده می‌شود. در سمت راست صفحه نیز می‌توانید از نوار کناری سایت برای وارد شدن به بخش‌های مختلف استفاده کنید.

آموزش تصویری خرید ارز دیجیتال

آموزش خرید بیت کوین از قسمت خرید و فروش آسان

برای خرید بیت کوین یا هر رمز ارز دیگری، دو انتخاب پیش روی شما قرار دارد. خرید و فروش حرفه‌ای و خرید و فروش آسان. ابتدا خرید و فروش آسان را توضیح می‌دهیم. بعد از این‌که روی آیکون خرید و فروش آسان در نوار کناری سایت کلیک کنید، وارید صفحه زیر می‌شوید.

آموزش خرید بیت کوین از قسمت خرید و فروش آسان
در سمت چپ صفحه، لیست ارزهای دیجیتال را مشاهده می‌کنید. فرض کنید می‌خواهیم اتریوم یا بیت کوین خریداری کنیم. برای همین از جدول سمت چپ روی بیت کوین/تومان کلیک می‌کنیم.

بعد از این‌که ارز دیجیتال خود را انتخاب کردیم باید از کادر آبی رنگ که در وسط صفحه قرار دارد، مقدار بیت کوینی که می‌خواهیم بخریم را وارد کنیم. برای مثال فرض کنید می‌خواهیم ۰.۰۰۱ واحد بیت کوین بخریم. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید قیمت بیت کوین است که از قبل توسط صرافی پر شده است. این قیمت بهترین قیمتی است که خود صرافی از میان سفارش فروشنده‌های بیت کوین برای شما انتخاب کرده است. درواقع مهم‌ترین تفاوت بخش خرید و فروش آسان با بخش خرید و فروش حرفه‌ای همین موضوع است که در این قسمت شما تنها کافی است مقدار ارز دیجیتالی که می‌خواهید را وارد کنید و نیازی به وارد کردن قیمت نیست.

پس از وارد کردن مقدار، صرافی ارزش کل این معامله را برای شما محاسبه می‌کند و به شما در کادر سوم نمایش می‌دهد. در نهایت با کلیک روی گزینه خرید بیت کوین، خرید شما در کسری از ثانیه انجام می‌شود.

نحوه خرید بیت کوین با تومان

آموزش خرید بیت کوین از قسمت خرید و فروش حرفه ای

پس از ورود به قسمت خرید و فروش حرفه‌ای، مجددا باید ارز دیجیتالی که می‌خواهید را از جدول سمت چپ صفحه انتخاب کنید. ما مجدد جفت ارز بیت کوین/تومان را انتخاب می‌کنیم.

آموزش خرید بیت کوین از قسمت خرید و فروش حرفه ای

در مرحله بعدی باید از کادر آبی رنگ، مقدار و قیمت مورد نظر خود را برای خرید بیت کوین وارد کنیم. در تصویر زیر مقدار بیت کوین را ۰.۰۰۱ واحد و قیمت خرید خود را ۱ میلیارد تومان در نظر گرفته‌ایم. پس از کلیک روی گزینه خرید بیت کوین، سفارش خرید ما ثبت می‌شود. زمانی که یک فروشنده حاضر باشد بیت کوین خود را با قیمت ۱ میلیارد تومان بفروشد، صرافی سفارش ما و فروشنده را تایید می‌کند و معامله انجام می‌شود.

نحوه فروش و خرید بیت کوین

آموزش فروش بیت کوین در صرافی ارزپایا

فرآیند فروش ارز دیجیتال، از جمله فروش سولانا یا فروش بیت کوین در ارزپایا کاملا مشابه فرآیند خرید آن است. برای فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال می‌توانید از قسمت خرید و فروش آسان و خرید و فروش حرفه‌ای اقدام کنید. قسمت خرید و فروش حرفه‌ای زمانی می‌تواند برای شما کاربردی باشد که مثلا بیت کوین را روی قیمت ۱ میلیارد تومان خریداری کرده‌ باشید و تصمیم گرفته باشید آن را روی قیمتی بالاتر مثلا ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بفروشید. برای همین در این قسمت سفارش فروش خود را روی قیمت ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ثبت ‌کنید تا در آینده در هر زمانی از شبانه روز که قیمت به ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید، سفارش فروش شما فعال شود.

بنر ثبت نام در صرافی ارزپایا

اما گاهی بازار ارز دیجیتال به‌شدت نوسانی است و اگر شما بخواهید منتظر فعال شدن سفارش فروش خود باشید، ممکن است ضرر کنید. به‌همین علت از قسمت خرید و فروش آسان سفارش فروش بیت کوین خود را ثبت می‌کنید تا سریعا از معامله خارج شوید.

نحوه سفارش گذاری برای فروش بیت کوین در خرید و فروش حرفه ای

در قسمت خرید و فروش حرفه‌ای در پایین صفحه، می‌توانید لیست سفارشات خریداران و فروشنده‌ها را مشاهده کنید.

نحوه سفارش گذاری برای فروش بیت کوین در خرید و فروش حرفه ای

اگر به لیست سفارش خریداران و فروشنده‌ها دقت کنید، متوجه نظم خاصی می‌شوید که توسط صرافی در مرتب کردن سفارشات صورت گرفته است. صرافی برای راحتی خریداران سفارش فروشنده‌ها را از قیمت پایین به قیمت بالا مرتب می‌کند.

لیست سفارشات فروش و خرید بیت کوین

برای خرید بیت کوین با کمترین قیمت، روی اولین سفارش از لیست سفارشات فروشنده‌ها کلیک کنید. صرافی بعد از کلیک شما روی اولین قیمت، به‌صورت خودکار کادر قیمت را برای ما پر می‌کند. در تصویر زیر می‌توانید مشاهده کنید که قیمت خرید بیت کوین با قیمتی که در ردیف اول سفارش فروشنده‌ها قرار دارد یکسان است.

قرار دادن سفارش خرید بیت کوین در صرافی ارزپایا

در نقطه مقابل صرافی برای راحتی افرادی که می‌خواهند بیت کوین خود را بفروشند، سفارش خریداران را از بالاترین قیمت به پایین‌ترین قیمت مرتب کرده است. برای فروش بیت کوین به بالاترین قیمت کافی‌است روی سفارش اول در جدول خریداران کلیک کنیم تا صرافی به‌صورت خودکار بالاترین قیمت را برای ما انتخاب کند.

قرار دادن سفارش فروش بیت کوین در صرافی ارزپایا

بازارهای ارزپایا

بعضی از صرافی‌های ایرانی فقط اجازه خرید و فروش با تومان را به کاربران می‌دهند. اما صرافی ارزپایا به معامله‌گران این امکان را می‌دهد که علاوه‌بر تومان با تتر هم بتوانند خرید و فروش خود را انجام دهند. معمولا تعداد ارزهای دیجیتالی که با تومان قابل معامله هستند بیشتر از تعداد ارزهایی است که می‌توانید با تتر معامله کنید. با کلیک روی بازار تتر، ارزهای دیجیتالی به شما نمایش داده می‌شود که با تتر قابل خرید و فروش هستند، همانند شیبا و دوج کوین. همچنین اگر روی بازار تومان کلیک کنید، لیست ارزها تغییر می‌کند و جلوی نماد هر ارز، تومان نوشته می‌شود.

بازارهای معاملات ارز دیجیتال در ارزپایا

سوالات متداول

چگونه با ریال بیت کوین بخریم؟

برای خرید بیت کوین با ریال می‌توانید از صرافی‌های معتبر و شناخته شده داخلی نظیر صرافی ارزپایا اقدام کنید.

از کجا بیت کوین بخریم؟

برای خرید بیت کوین همانند سایر ارزهای دیگر می‌توانید از طریق صرافی‌های خارجی یا ایرانی نظیر ارزپایا اقدام کنید. از میان راه‌های مختلف خرید بیت کوین، بهترین راه خرید از صرافی‌های ایرانی است. صرافی‌های خارجی به‌دلیل تحریم‌های بین‌المللی، از ارائه خدمت به کاربران ایرانی خودداری می‌کنند و در صورتی که به هویت ایرانی شما پی ببرند، حسابتان را بلوکه می‌کنند.

می توانید مطلب را به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *