رشد دوباره بیت کوین در ۲۰۲۱ | آیا زمان ورود به بازار ارزهای دیجیتال فرارسیده است؟

  • 19 شهریور 1400
  • بروزرسانی: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
  • بدون نظر
  • 7 دقیقه
  • 4100 نفر
4.5/5 - (20 امتیاز)
۴.۵/۵ - (۲۰ امتیاز)

حتماً این روزها اخبار رشد روزافزون بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را دنبال کرده اید و شاید از خودتان پرسیده باشید که آیا زمان وارد شدن به بازار ارز دیجیتال و خرید بیت کوین رسیده است؟ شاید از خودتان پرسیده باشید که آیا وارد نشدن در این بازار و عدم عضویت در یک صرافی ارز دیجیتال، باعث نخواهد شد از قافله عقب بمانید؟

احتمالاً اولین سؤالی که در ذهنتان مرور می شود این است که آینده بیت کوین در ۵ یا ۱۰ سال دیگر چه خواهد بود؟ آیا سرمایه گذاری در خرید و فروش ارز دیجیتال، ریسک زیادی نخواهد داشت و این روند صعودی در ادامه متوقف یا معکوس نخواهد شد؟

به این پرسش های مهم، بسیاری از کارشناسان و آینده پژوهان سعی کرده اند پاسخ دهند اما راستش را بخواهید هیچ‌کس نمی‌تواند به این نوع سؤال‌ها پاسخ دقیق و مطلقی بدهد، چرا که عوامل مختلف و متعددی می توانند در بازار دخالت کنند و هرکدام، سرنوشت ارزهای دیجیتال را به سمتی ببرند. در یک سناریوی خوش بینانه بیت کوین ممکن است به یک ارز ذخیره جهانی، همتا یا جانشین دلار تبدیل شود یا در یک سناریوی بدبینانه، مقهور قوانین سختگیرانه دولت ها شود و عرصه را خالی کند ولی واقعیت این است که کفه دیدگاه‌هایی که آینده را از آن بیت کوین و ارزهای دیجیتال می دانند، هرروز سنگین تر می شود.

پس دوباره به سؤال اصلی برمی گردیم:

آیا بیت کوین بازهم رشد خواهد کرد؟

در پاسخ باید گفت، کارشناسان عقیده دارند در بلندمدت احتمال رشد بیت کوین بسیار بالاست و در کوتاه مدت، بیت‌کوین با حباب مضاعف روبه‌رو است و امسال دو صعود قیمت نشان خواهد داد.

چندی قبل تجارت‌ نیوز، گزارشی از پیش بینی چارلز ادواردز، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری capriole درباره آینده بازار ارز دیجیتال منتشر کرد که براساس آن؛ این کارشناس نامدار عقیده دارد چرخه صعودی بیت‌کوین در سال ۲۰۲۱ شباهت زیادی با چرخه این ارز دیجیتال در سال ۲۰۱۳ دارد. اگر نگاهی به سود و زیان بیت‌کوین داشته باشید متوجه می‌شوید که هنوز یک روند صعودی دیگر برای بیت‌کوین باقی مانده و احتمالاً این رمزارز تا پایان سال ۲۰۲۱ این روند صعودی را تکمیل کند.

نوسان قیمتی ارز های دیجیتال

وی درباره پیش بینی درباره حباب دوگانه بیت‌کوین گفته است: در سال‌های قبلی هیچ روند صعودی نتوانست حباب دوقلو را تکمیل کند و این اتفاق فقط  در سال ۲۰۱۳ افتاد و به نظر می‌رسد امسال هم این اتفاق می‌افتد. زمانی قیمت بیت‌کوین به ۶۴ هزار دلار رسیده بود شاخص حباب بیت‌کوین روی عدد ۱۱۹ قرار داشت و حالا این شاخص روی عدد ۱۱۰ قرار دارد اما قیمت این ارز هنوز در محدوده ۵۰ هزار دلار است و احتمالاً شاخص حباب بیشتر می‌شود و قیمت هم افزایش می‌یابد.

ادواردز عقیده دارد بیت‌کوین تا پایان سال تا ۱۰۰ هزار دلار رشد می‌کند. پیش از این هم بسیاری از افراد این نظر را عنوان کرده بودند. حامیان این دیدگاه، کمترین قیمت بیت‌کوین را ۱۳۵ هزار دلار می‌دانند.

با این حساب باید گفت به نظر برخی کارشناسان بازار ارز دیجیتال، بیت‌کوین هنوز قله دوم خود در امسال را فتح نکرده است و زمان برای خرید بیت کوین هنوز وجود دارد. اما آیا این امر، لزوماً به این معناست که چون الان قیمت ها بالاست، نباید بیت کوین خرید و باید منتظر ارزان شدن بیت کوین ماند؟

استراتژی قدیمی: خرید ارز دیجیتال در زمان افت قیمت

برای خرید و فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال، استراتژی های مختلفی وجود دارد که در این مطلب درباره دو استراتژی صحبت می کنیم. روش خرید در هنگام افت قیمت، یکی از روش‌های قدیمی و رایج خرید ارز است. روشی که می‌گوید اگر می‌خواهید به سود درخور توجهی دست یابید، زمانی‌ که همه در حال فروشند، به دلیل شرایط بازار باید به میزانی خرید کنید که سرمایه دردسترس دارید و صبر کنید تا میزان تقاضا برای خرید افزایش یابد و در آن موقع با قیمت بیشتری بفروشید.

براساس این استراتژی هنگامی‌که قیمت‌ها افت کرده‌اند، فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری و خرید ارز دیجیتال به صورت آهسته و پیوسته است؛ خرید ارز دیجیتال در بازه‌های زمانی کوتاه‌ مدت که اگر باز‌هم کاهش قیمت رخ داد، چون از میانگین قیمت شما کمتر شده است، نگران زیان نباشید. اما این که کف قیمت کجاست و بعد از آن رشد بیت کوین یا سایر آلت کوین ها شروع می شود امری است که نیاز به دانش تحلیل گری دارد.

استراتژی دیگر: خرید در زمان روند صعودی

اما استراتژی بالا، تنها راهبردی نیست که در خرید و فروش ارز دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد، چرا که برخی از فعالان حرفه ای بازار ارز دیجیتال، توصیه می کنند باید در روند نزولی باید تماشاگر بازار بود و در روند صعودی باید اقدام به خرید و فروش کرد.

اما پشت این راهبرد چه استدلالی نهفته است؟ اصل این استدلال توجه به موقعیت بیت کوین به عنوان شاخص ترین ارز دیجیتال است که دیگر رمزارزها را به دنبال خود می کشد. وقتی بازار روند صعودی دارد که رشد بیت‌ کوین شروع شده باشد چرا که حدود نیمی از باراز ارزهای دیجیتال به بیت کوین اختصاص دارد و بالارفتن بیت کوین باعث می شود چرخ حرکت همه ارزهای دیجیتال دیگر هم به طرف بالا به حرکت درآید. پس وقتی بیت‌کوین روندی صعودی دارد، باید ارز مورد نظر خود را در کف حمایتی بخریم و در سقف مقاومتی بفروشیم.

حالا این مسأله مهم پیش می آید که کف حمایتی بیت کوین کجاست؟ کف حمایتی هر ارزدیجیتال جایی است که کل بازار به این نتیجه برسد که این ارز از این محدوده بیشتر ریزش نمی‌کند و محدوده مقاومتی جایی است که بازار به این نتیجه برسد که رشد این ارز بیشتر از این محدوده منطقی نیست و اگر به هر دلیل ارز دیجیتالی که می خواهید بخرید به محدوده مقاومتی خود نرسید و نزولی شد، باید حد ضرر یعنی یک واحد پایین‌تر از محدوده حمایتی تعیین کنید تا ضرر زیادی نکنید.

پس وقتی می بینید که ارز دیجیتال بعد از رسیدن به محدوده حمایتی خود، روندی صعودی را آغاز کرده است، هدف‌گذاری شما برای فروش ارز دیجیتال باید محدوده مقاومتی قبلی باشد. کم‌ ریسک‌ ترین استراتژی برای فروش ارز دیجیتال، فروش بعد از رسیدن به محدوده مقاومتی قبلی است.

برای خواندن مقاله بهترین زمان خرید و فروش ارز دیجیتال بر روی لینک کلیک کنید.

الان زمان مناسبی برای خرید بیت کوین است؟

با استدلالی که در بالا آوردیم، به نظر می رسد الان زمان مناسبی برای مراجعه به صرافی آنلاین ارز دیجیتال؛ ثبت نام و عضو شدن در یکی از این صرافی ها بخصوص صرافی باسابقه ارزپایا و وارد شدن در بازار خرید و فروش ارز دیجیتال است اما یادتان نرود که بازار ارز دیجیتال، یک بازار پرتلاطم و پرنوسان است و تقریباً هیچ وقت هیچ کس نمی تواند به شما اطمینان دهد، چه زمانی بهترین زمان برای سرمایه گذاری یا خرید و فروش ارز دیجیتال است و هیچ قانون کلی و عمومی برای اینکه زمان مناسب خرید ارزهای رمزنگاری شده را تشخیص دهیم، وجود ندارد.

برای کاستن از ریسک سرمایه گذاری، بهترین راه این است که بازار رمز  ارزها را به‌ خوبی بشناسید، دانشتان را درباره بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر افزایش دهید و افرادی را که دارای اطلاعات و تحلیل درست از بازار هستند، شناسایی کرده، با آنان مشورت کنید. هرچقدر اطلاعاتتان از بازار ارزدیجیتال، کاملتر باشد؛ خرید و فروش کم خطرتری خواهید داشت و سرمایه تان کمتر در معرض نوسان‌های بازار قرار خواهد گرفت. ضمن اینکه همیشه چرخه‌های قیمتی ارز دیجیتال و گردش بازار را تحت نظر داشته باشید تا به صورت نسبی بهترین زمان خرید بیت کوین برای جا نماندن از شروع رشد بیت کوین   را تشخیص دهید.

سوالات متداول مقاله:

۱- این مقاله برای چه زمانی است؟

این مقاله بر اساس روند قیمتی بیت کوین در شهریور ۱۴۰۰ نوشته شده است

۲- آیا بیت کوین بازهم رشد خواهد کرد؟

با این حساب باید گفت به نظر برخی کارشناسان بازار ارز دیجیتال، در روند رشد بیت کوین ، هنوز قله دوم در سال ۲۰۲۰  فتح نشده است و زمان برای خرید بیت کوین هنوز وجود دارد. اما آیا این امر، لزوماً به این معناست که چون الان قیمت ها بالاست، نباید بیت کوین خرید و باید منتظر ارزان شدن بیت کوین ماند؟

می توانید مطلب را به اشتراک بگذارید
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *